Klass 1
Tema: Påsken
Vi började morgonen med att klappa allas namn, titta på hur namnen ser ut i skrift för att träna bildminnet och träna på att ljuda första bokstaven i det egna namnet.
Vi fortsatte med att para ihop pusselbitar med små och stora djur samt sjunga om djuren vi såg. Vi spelade "Ballongspelet", läste "Hönan och brödet" och pratade om påsken. Därefter pysslade vi egna påskharar och påskkycklingar innan det var dags att klä ut sig till påskkärringar och påskgubbar.
Uppdrag till nästa gång:
???
Klass 2
Tema: Påsken
Större delen av förmiddagen ägnade vi åt att träna och förbereda oss för påskteatern.
Två experiment hann vi dock med: Vi undersökte hur ljud färdas genom att bygga burktelefoner och vi prövade vad som flyter och inte flyter genom att lägga ned potatisar och äpplen i olika storlekar i en skål med vatten.
Läxa till nästa gång;
- Bokstäverna K och L (på punkt 1 räcker 5 ord och på punkt 2 räcker 2 meningar).
Läxa till nästa gång;
- Bokstäverna K och L (på punkt 1 räcker 5 ord och på punkt 2 räcker 2 meningar).
Klass 3
Tema: Påsken
Det blev en kort stunds undervisning i klassrummet idag. Den användes till att arbeta med Läståget. Resten av förmiddagen ägnades åt förberedelser inför påskfirandet.
Läxa till nästa gång:
Stencilerna “Mitt Träd” (för de som inte gjort klart den) och stencilen om “Löv och Blad”. Hjälp från föräldrarna kan behövas till dessa två övningar.
Påskfirande
Efter undervisningen samlades alla elever med föräldrar, småsyskon och andra gäster för påskpjäs, dikter, sånger och en härlig påskbuffé!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar